سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستِ انسان، نشانه عقل اوست . [امام علی علیه السلام]

خبرنامه و راهنمای آموزشی واحد IT شهرک فناوری

چنانچه بخواهید در یک محیط تحت شبکه با هر چند تعداد سیستم از ژرینترهای مختلف بهره ببرید اعمال زیر را انجام دهید :

1. از صحت اتصال کابل RJ45 یا همان کابل شبکه به پشت Case از یک طرف و پریز شبکه اطمینان حاصل کنید که در صورت عدم اتصال مناسب و وجود قطعی در این ارتباط   local Area Connection شما در سمت راست و پایین Desktop یا همان قسمت systry سیستم شما علامت ضربدر قرمز رنگ نمایش داده می شود (شکل 1) .

2. پس از این مرحله شما باید به سیستمی که پرینتر بر روی ان نصب می باشد اتصال برقرار کرده و با وارد نمودن مجوز دسترسی سیستم مقصد به آن لینک پیدا کنید که برای این عمل بر روی  My Network Places راست کلیک کرده و Explore را برگزینید (شکل 2 ) تا لیست شبکه و زیر شبکه های شما نمایان شود (شکل 3 ) .

2 

 

3

 

در شکل 4 که نمایش دهنده این مرحله است در منوی سمت چپ تا رسیدن به Microsoft Windows Network پیش روی کنید تا تعدادی از زیر شبکه های شما نمایان شود .

حال کامپیوتر مقصد که پرینتر بر روی آن نصب می باشد را پیدا کرده و آنرا انتخاب کنید که با انتخاب آن از شما برای ورود به سیستم مقصد  username & password خواسته می شود که باید حساب کاربری و رمز عبور سیستم مقصد را وارد نمایید .

توجه : در این حالت چند اتفاق می افتد :

 1. با وارد کردن user & pass شما به سیستم مذکور راه پیدا می کنید .

2. با وارد کردن اطلاعات ، در همان صفحه باقی می مانید و یک کلمه قبل از username ای که شما وارد کرده اید اضافه می شود که در این حالت شما باید آنرا Select و نام زیر شبکه ی که قصد مراجعه به آنرا دارید وارد نمایید .

راهنمایی : بر فرض در محل کار شما 20 سیستم موجود می باشد که از این تعداد 10 عدد در یک گروه کاری به نام Fanavari کار می کنند و مابقی در یک گروه کاری به نام Fan با این وجود شما 2 گروه کاری دارید . دراین حالت اگر در هنگام وارد کردن user & pass  با این مورد مواجه شدید بدین معنی است که شما از یک گروه کاری یا Domain  قصد رفتن و مراجعه به یک گروه کاری دیگر را دارید . برای پی بردن به اینکه شما در چه گروه کاری هستید می توانید از My Computer خاصیت Propertice را انتخاب و با مراجعه به تب Computer Name از قسمت Full Computer Name  نام کامپیوتر و گروه کاری خود را مشاهده نمایید که بر روی سستم من بصورت Full Computer Name     :  mehrzad.fanavari.local  بوده و به این معنی است که نام سیستم من mehrzad و در Domain ای با نام Fanavari.Local هستم و با کاربران آن در ارتباط هستم .

در ادامه اینکه اگر من با Domain Fanavari  که نام سیستم من Mehrzad می باشد قصد Connect  شدن به به سیستم دیگری که در Domain  یا گروه دیگری است را داشته باشم بایستی پس از وارد کردن user & pass سیستم مقصد قبل از user  نام Domain یا گروه آنرا هم در صورت درخواست بنویسم .

 حال پس از وارد شدن به سیستم مقصد تعدادی از فایل های Share شده از جمله Printer دیده می شود که در این لحظه بر روی آن راست کلیک و عبارت Connect را برگزینید پس از چند لحظه شما به پرینتر مقصد متصل ومی توانید فعالیت خود را ادامه دهید .




مهرزاد نیا ::: یکشنبه 86/8/13::: ساعت 2:3 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ