سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا را فرشته‏اى است که هر روز بانگ بر مى‏دارد : بزایید براى مردن و فراهم کنید براى نابود گشتن و بسازید براى ویران شدن . [نهج البلاغه]

خبرنامه و راهنمای آموزشی واحد IT شهرک فناوری

اگر شما دارای یک سیستم در محیط شبکه هستید که connection  شما قطع ، و نمی توانید از اینترنت و شبکه داخلی خود استفاده نمایید (شکل 1)

4

عملیات زیر را برای برقرای اتصال انجام دهید .

1. چنانچه بر روی connection  خود در پایین و سمت چپ (Systry ) دابل کلیک نمایید پنجره زیر باز می شود

همانطور که می بینید در حالت اتصال چنانچه بر روی کانکشن دابل کلید کنید باید تصویر زیر ظاهر شود

 

که بدلیل عدم اتصال و خاموش بودن مودم این اتصال قطع شده است و باید همانند نمونه فوق یک IP در تب support و ip address موجود باشد که شکل 2 ان موضوع را نمایش نداده و بصورت پیغام limited or no conectivity را نمایش می دهد .

در مرحله بعد پس از دابل کلیک کردن بر روی connectin  در همان تب اول با نام Genral بر روی propertis رفته و در  قسمت this connection uses ... عبارت internet protocol (tcp/ip  ) را دابل کلیک کنید

 

حال نوبت به دادن یک ip به سیستم می باشد که همانند ذیل باید اقدام کرد و به سیستم باید ip ای را داد که روی سیستم دیگر موجود نباسد به قولی شما تنها باید با سطر اول یعنی ip address آن هم فقط قسمت نهایی را تغییر داد و عبارت 192.168.0. یکسان می باشد

 

پس از موافقت با این عمل connectin شما بصورت زیر ظاهر می شود

 




مهرزاد نیا ::: شنبه 86/8/19::: ساعت 9:33 صبح

از آنجا که این پسوند مرتبط با فایل های تصویری است بنابراین می توان برای اجرای آن از اکثر برنامه های مشاهده فیلم استفاده نمود . اما باز شدن این برنامه مستلزم نصب یک نرم افزار  پخش است که بتواند این فرمت را پشتیبانی کند ، این گونه فرمت ها را هم بایستی با نرم افزار real player که برای این گونه فرمت ها ساخته شده باز  شوند . پس از نصب این نرم افزار می توان از دیگر نرم افزار های پخش همانند MediaPlayer نیز استفاده نمود .

تصویری از محیط برنامه :

real

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هوشیار صادقیان .




مهرزاد نیا ::: پنج شنبه 86/8/17::: ساعت 9:4 صبح

جواب سوال آقای هوشیار :

در هنگام استفاده از اینترنت پیش می آید که بعضی از سایت ها به صورت خودکار حالت هایی Screen Sever را بر روی کامپیوتر ذخیره می کنن که گاه به دلخواه کاربر نمی باشد برای حذف کردن این Screen  ها و یا هر Screen دیگری که در سیستم وجود دارد به مسیر نصب ویندوز بروید .

ویندوز من در درایو C نصب شده پس : C:\windows\system32 در این مسیر هر فایل با پسوند Scr .* یکی از ScreenSever های دستگاه شماست که به راحتی پس از پیدا کردن فایل مورد نظر آنرا انتخاب و Delete  نمایید .




مهرزاد نیا ::: دوشنبه 86/8/14::: ساعت 2:42 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ